Eerste symptomen zwangerschap

De eerste symptomen bij zwangerschap worden door iedere vrouw anders ervaren en verschillen zelfs per zwangerschap, maar één van de allerbelangrijkste eerste zwangerschapssymptomen is het vertragen of uitblijven van de menstruatiecyclus.

Binnen een week na de conceptie kunnen de eerste symptomen van zwangerschap zich al voordoen, het is echter ook mogelijk dat je een paar weken helemaal niks ervaart terwijl je toch zwanger bent.

Eerst symptomen van zwangerschap zijn o.a.:

• Uitblijven van de menstruatie
  • Gevoelige borsten
  • Misselijkheid
  • Vermoeidheid

Een hele bekende is ook: Meer trek in of juist afkeer voor bepaald voedsel.

Eetpatroon bij zwangere vrouwen

Terwijl je normaal niet ineens heel veel zin hebt in bijvoorbeeld augurken en ijs, verlangen veel zwangere vrouwen juist heel sterk naar bepaalde voedingsmiddelen. Dit kan de hele zwangerschap duren, al verschilt dit per persoon. Andere vrouwen ontwikkelen juist een afkeer van bepaalde soorten voedsel in het begin van hun zwangerschap. Ook dit kan maandenlang aanhouden. Het eetpatroon van zwangere vrouwen verandert dus nogal. Belangrijkste is dat je een gezond voedingspatroon volgt.

Vaak moeten plassen

Hierin zal ook menig zwangere zich herkennen: vaak moeten plassen…

In het begin kan het gebeuren dat je vaker naar het toilet moet dan je gewend bent. De baarmoeder groeit en drukt tegen de blaas aan, met als gevolg een frequenter bezoek aan het toilet. Meer weten over de eerste symptomen van zwangerschap? Neem direct contact met ons op.